Dobrze znana rodzina pojazdów DAF 65, 75 i 85 CF została wprowadzona do produkcji w 1993 roku, trzy lata temu poddana modernizacji, a teraz samochody zostały po raz kolejny zaprojektowane. Z zewnątrz uderza podobieństwo do większego XF. Najważniejsze zmiany w serii CF to wydłużona o 14 cm kabina, lżejsze podwozie, obniżony poziom hałasu i zwiększona niezawodność.
CF ma nowe tarczowe hamulce. ich specyficzna cecha to odizolowanie tarcz od piast, co wpływa na żywotność tych pierwszych. Skrzynia biegów otrzymała system wspomagania Servoshift, redukujący siły potrzebne do zmieniania biegów.
Auto dostępne jest z napędem typu; 4x2,
6x2, 6x4 oraz 8x4. Dla lepszego
rozłożenia nacisku na osie w nowych
pojazdach CF 8x2 FAC i CF 8x4 FAD -
wprowadzono wiele zmian. Zdecydowano się
na zwiększenie rozstawu pomiędzy dwiema
osiami przednimi z 1,70 metra w
poprzedniej serii CF do 2,05 metra w
pojazdach nowej generacji. By umożliwić
zamontowanie nadwozia jak najbliżej
tylnej ściany kabiny i uzyskać możliwość
przewożenia bardzo długich ładunków oraz
maksymalnie wykorzystać nośność dwóch
przednich osi, tłumik układu wydechowego
umieszczono pomiędzy dwiema osiami
przednimi.
Duży nacisk przy konstruowaniu podwozia położono na obniżeniem jego wagi. Ostatecznie udało się "odchudzić auto o 165 kg, praktycznie w kazdym modelu. Zadbano także o to aby wszystkie podzespoły takie jak: agregat chłodzący, kompresor, bateria akumulatorów, umieszczone zostały od wewnętrznej strony. Auto wyposażono w paraboliczne resory lub sterowane elektrycznie -resorowanie pneumatyczne. Istnieje także możliwość instalacji pneumatycznego resorowania przedniej osi (jako opcja).
Mocną stroną CF są silniki: 6-litrowy
motor Cummins Paccar oraz 9- i
12-litrowe jednostki znane z
dotychczasowych modeli. Jednak zmieniono
w nich niektóre ustawienia, np.
podniesiono stopień sprężania.
Odpowiadające normie Euro-3 o mocy od
185 KM dla najlżejszego modelu CF65 - po
428-konny w najcięższej wersji CF85.
Wszystkie 6-cylindrowe, rzędowe silniki
posiadają turbodoładowanie i intercooler.
Dla modelu CF65 przeznaczone są
6-litrowe silniki wykonane w technice
czterozaworowej i z wtryskiem paliwa
typu Common-Rail. Silnik ten oferowany
jest w trzech odmianach: 185, 220 i 250
KM. Napęd nowego CF75 to 9,2-litrowy
silnik DAF o mocy 249, 310 i 360 KM. W
CF85 montowany jest 12,6-litrowy silnik
DAF-a o mocy 340, 381 i 428 KM.
Wydłużono okres między przeglądami z 50
tys. km do 75 tys. km, w przypadku
stosowania oleju syntetycznego i filtra
odśrodkowego - z 100 tys. km do 120 tys.
km.
W zależności do zastosowanego silnika zastosowano różne skrzynie biegów. Począwszy od 6-stopniowej skrzyni ZF przez 9-stopniową skrzynię Eatona po skrzynię ZF o 16 przełożeniach. Możemy rówinież zamówić automatyczną skrzynia biegów Allisona.