Daf CF

Dobrze znana rodzina pojazdów DAF 65, 75 i 85 CF została wprowadzona do produkcji w 1993 roku, trzy lata temu poddana modernizacji, a teraz samochody zostały po raz kolejny zaprojektowane. Z zewnątrz uderza podobieństwo do większego XF. Najważniejsze zmiany w serii CF to wydłużona o 14 cm kabina, lżejsze podwozie, obniżony poziom hałasu i zwiększona niezawodność.

CF ma nowe tarczowe hamulce. ich specyficzna cecha to odizolowanie tarcz od piast, co wpływa na żywotność tych pierwszych. Skrzynia biegów otrzymała system wspomagania Servoshift, redukujący siły potrzebne do zmieniania biegów.


Auto dostępne jest z napędem typu; 4x2, 6x2, 6x4 oraz 8x4. Dla lepszego rozłożenia nacisku na osie w nowych pojazdach CF 8x2 FAC i CF 8x4 FAD - wprowadzono wiele zmian. Zdecydowano się na zwiększenie rozstawu pomiędzy dwiema osiami przednimi z 1,70 metra w poprzedniej serii CF do 2,05 metra w pojazdach nowej generacji. By umożliwić zamontowanie nadwozia jak najbliżej tylnej ściany kabiny i uzyskać możliwość przewożenia bardzo długich ładunków oraz maksymalnie wykorzystać nośność dwóch przednich osi, tłumik układu wydechowego umieszczono pomiędzy dwiema osiami przednimi.

 

Duży nacisk przy konstruowaniu podwozia położono na obniżeniem jego wagi. Ostatecznie udało się "odchudzić auto o  165 kg, praktycznie w kazdym modelu. Zadbano także o to aby wszystkie podzespoły takie jak: agregat chłodzący, kompresor, bateria akumulatorów, umieszczone zostały od wewnętrznej strony. Auto wyposażono w paraboliczne resory lub sterowane elektrycznie -resorowanie pneumatyczne. Istnieje także możliwość instalacji pneumatycznego resorowania przedniej osi (jako opcja).



Mocną stroną CF są silniki: 6-litrowy motor Cummins Paccar oraz 9- i 12-litrowe jednostki znane z dotychczasowych modeli. Jednak zmieniono w nich niektóre ustawienia, np. podniesiono stopień sprężania. Odpowiadające normie Euro-3 o mocy od 185 KM dla najlżejszego modelu CF65 - po 428-konny w najcięższej wersji CF85. Wszystkie 6-cylindrowe, rzędowe silniki posiadają turbodoładowanie i intercooler. Dla modelu CF65 przeznaczone są 6-litrowe silniki wykonane w technice czterozaworowej i z wtryskiem paliwa typu Common-Rail. Silnik ten oferowany jest w trzech odmianach: 185, 220 i 250 KM. Napęd nowego CF75 to 9,2-litrowy silnik DAF o mocy 249, 310 i 360 KM. W CF85 montowany jest 12,6-litrowy silnik DAF-a o mocy 340, 381 i 428 KM. Wydłużono okres między przeglądami z 50 tys. km do 75 tys. km,  w przypadku stosowania oleju syntetycznego i filtra odśrodkowego - z 100 tys. km do 120 tys. km.

W zależności do zastosowanego silnika zastosowano różne skrzynie biegów. Począwszy od 6-stopniowej skrzyni ZF przez 9-stopniową skrzynię Eatona po skrzynię ZF o 16 przełożeniach. Możemy rówinież zamówić automatyczną skrzynia biegów Allisona.